Recensie Passie voor Paarden Boek van Jesse Drent

• Beoordeling Passie voor Paarden: +++ (zeer goed)

In deze recensie bespreek ik het boek Passie voor Paarden van Jesse Drent. Jesse Drent is vooral bekend geworden met zijn merrie Andorra. Recensie Passie voor Paarden Boek van Jesse DrentSamen met Eva Roemaat vormt hij showteam Nalanta en treedt door heel Nederland op. In het boek Passie voor Paarden, lees je de weg die Jesse heeft afgelegd. Hoe moeilijk het eerst was met Andorra, hoe hij aan Macho, zijn shetlander hengst, is gekomen. Maar je leest boven alles zijn visie op de omgang met paarden. Jesse gaat uit van veel liefde, geduld en vooral goed luisteren en kijken. Kijken en luisteren naar het paard en van daaruit op zoek naar een samenwerking.

De ervaring van Jesse Drent

Hoewel Jesse vooral bekend is geworden door de Vrijheidsdressuur, heeft hij nog veel meer in zijn mars. Het is erg leuk om te lezen wat zijn andere paardenbezigheden zijn. Hij leidt bijvoorbeeld jonge paarden op en vertelt in zijn boek over zijn ideeën hier over. Wat is volgens hem belangrijk als je een jong paard op leidt? Hoe pakt hij dat aan? Ook bij Jesse gaat niet alles in een keer vanzelf, maar daar leert hij van. Die ervaring neemt hij weer mee naar andere paarden. En zo is Jesse al op jonge leeftijd een behoorlijk wijs paardenman.

Boek Passie voor Paarden: een inspiratie voor echte liefhebbers

Het boek Passie voor Paarden is een boek voor echte paardenliefhebbers. Mensen die net als Jesse willen dat hun paard gelukkig is. Mensen die bereid zijn om op een positieve manier te leren en willen werken aan een sterke band met hun paard. Het boek is aansprekend geschreven en geïllustreerd met mooie foto’s die de band die Jesse met zijn paarden heeft, goed weerspiegelt. Jesse is kort en bondig, maar vertelt een hoop. Ik hoop dat een hoop mensen zich laten inspireren door de woorden van Jesse en ze meenemen in de omgang met hun eigen paarden!

Recensie geschreven door Jolien Dalenberg (Paardenfeest.com)